אנשים רבים מזמינים אוכל מוכן לשבת. יש שעושים זאת לכבוד אירוע מיוחד כמו שבת חתן, יש שעושים זאת כי בחרו לארח כמות גדולה של אנשים ויש שסתם כי בא להם להתפנק אחת לכמה שבתות. לא משנה מה הסיבה, תמיד רוצים שהאוכל המוזמן ימלא גם את הלב ויהיה טעים לכולם.

 


אולי זה נשמע לכם פשוט, אך זה ממש לא. לבחור את מנות האוכל לאירוע שלכם כך שיתאימו לכל האורחים מורכב יותר ממה שנראה. לרוב בכל אירוע יש מגוון עדות, גילאים, וטעמים שאנשים רגילים אליהם. יהיה זה הקייטרינג היוקרתי והיקר ביותר או זה העממי, ממש לא משנה. אם האוכל לא יתאים למרבית האורחים, האורחים לא ייהנו והאירוע או המפגש יוכרזו כבינוניים ומטה.

אחרי שהנקודה הזו ברורה לכולנו נשאלת השאלה מה עושים בכדי להצליח לקלוע לטעמם של אורחינו? איך נבחר אוכל מוכן לשבת שיתרום את חלקו להצלחת האירוע שלנו, ויתאים לסגנונם וטעמם של אורחינו?

8 טיפים לבחירה טובה של אוכל מוכן לשבת

גיוון גיוון גיוון. אם תבחרו מספר מנות מגוונות ושונות תספקו לאורחים אופציה לבחור את המנה התואמת לטעם האישי שלהם. אם למשל בחרתם בתפריט בשרי, בחרו לפחות 3 סגנונות בשר: משהו על האש, משהו מבושל ומשהו מטוגן. בדרך כלל פרגית ושניצל קולעים לטעם הרוב.

בהתאם לגיל ולאופי. עברו על רשימת האורחים ובדקו חתך גיל וסגנון. אם הרוב הוא אנשים שמרניים ומבוגרים לכו על מנות קלאסיות, אם יש לכם בעיקר קהל צעיר, זה קהל שזורם יותר בהתנסות עם מאכלים חדשים.

לא רק סושי. אמנם סושי הוא אחד המאכלים הנפוצים בסגנון חלבי או צמחוני, אבל חשוב לזכור שלא כולם אוהבים סושי ולכן חשוב לגוון בפשטידות שונות, מגשי ירקות ומגוון נוסף של מנות חלביות.

סלטים רבותי, סלטים. סלטים מגוונים הם תמיד ערובה להצלחה. מרבית האנשים אוהבים סלטים וייהנו למלא ת הצלחת בכמה סוגים. גם כאן הגיוון הוא הסוד. כאשר ישמ גיוון, כל אחד יכול למצוא את עצמו. ואם כבר מדברים על סלטים, הקפידו גם על סלטים ללא תוספת קרוטונים או בוטנים או רכיבים הכוללים גלוטן או בוטנים וכך תאפשרו גם לאורחים רגישים לפריטים אלו ליהנות מהסלטים.

מאכלי עדות. אם מרבית האורחים שלכם משתייכים לעדה מסוימת, ברור שחשוב לשלב מאכלים אופייניים לעדה. אנשים ירגישו בבית.

צמחונים וטבעונים. היום המודעות לצמחונות וטבעונות גוברת ויש לא מעט אנשים שבוחרים לחיות כך את חייהם. על מנת שגם הם ייהנו באירוע שלכם חשוב שתדאגו למגוון מנות צמחוניות וטבעוניות וחשוב מאד להקפיד שאלו תהיינה מנות המכילות חלבון מן הצומח ולא סתם פחמימות.

כשרות. כדאי להכיר את האורחים ואם יש מספר אורחים שזקוקים לרמת כשרות מסוימת, תעשו להם ולעצמכם את האירוע אם תזמינו במיוחד עבורם מספר מנות בכשרות הנדרשת. הם לא ישכחו לכם זאת.

אין טוב כמראה עיניים. אוכל מוכן לשבת יש אצל ספקים רבים. כדאי לגשת לטעום ולראות בעין ואז להחליט.


אולי יעניין אותך קייטרינג בד"ץ