אנשים אשר שומרים כשרות מהדרין לא יסתפקו בלהזמין אוכל מוכן לשבת שהינו כשר אלא יחפשו אוכל מוכן לשבת כשר למהדרין (קייטרינג מהדרין). בכדי להבין מה הכוונה בכשר למהדרין צריך להבין כמה מושגים בסיסיים ולהבין כיצד ההלכה פועלת.

 


מה הכוונה בכשרות?

כשרות- לפי הדת היהודית ישנה מערכת כללים שלמה של מאכלים אסורים לאכילה ומאכלים מותרים לאכילה כולל סייגות והנחיות כמו הפרדת בשר וחלב, לא לשתות יין נסך וכדומה. ישנם תנאים ברורים מאוד בהלכה לגבי איזה סוג מאכל נחשב לכשר ואיזה סוג מאכל נחשב ללא כשר.

הרבה אנשים נוהגים להקפיד רק על חלק מדיני הכשרות ולא לבצע את כולם לפי ראות עיניהם. יש המקפידים על הפרדה של בשר וחלב בבית ואי אכילת בשר לא כשר בביתם אך מחוץ לביתם לא יקפידו על כך ויאכלו במסעדות אשר מגישות אוכל חלבי ואוכל שרי ביחד ואף בשר לא כשר גם אם לא יאכלו ממנו.


גולשים נוספים התעניינו גם אוכל מוכן לפסח


מהם ההבדלים בפסיקות הכשרות?

פסיקות הלכה בנושא כשרות הן לפי עדות מכיוון שעדות המזרח נוהגות אחרת מעדות אשכנז והפוסקים שלהם פסקו בהתאם. עם זאת למהדרין יקפידו על החמורות שבמצוות בכל העדות על מנת שאף אחד מהסועדים לא ירגיש לא שייך או שיחשוש לאכול ממאכל כלשהו. לכן המקפידים על כשרות למהדרין שמעוניינים להזמין אוכל מוכן לשבת יזמינו מן הסתם אוכל מוכן לשבת כשר למהדרין.

בחלק מהמקרים הפוסק של עדות אשכנז הרמ"א היה מקל ואילו הפוסק של עדות המזרח בת יוסף היה מחמיר ובחלק מהמקרים להיפך- הרמ"א היה מחמיר ואילו בית יוסף היה מקל. כיוצא מזה רבים מבני עדות המזרח לא אכלו ועדיין לא אוכלים בשר אשר נמצא תחת השגחת כשרות אשכנזית גם אם מדובר בבשר גלאט שהמשמעות שלו הוא בשר חלק- למהדרין.

בשר גלאט מתכוון גם לבשר אשר אין עליו מחלוקת ולא נשאלה עליו שום שאלה ולא התעורר עליו אף דיון ולכן כולם יכולים לאכול ממנו כולל המקפידים ביותר.

כאמור- בכשרות מהדרין מקפידים על כל החומרות של כל העדות בכדי לא לפגוע באף יהודי ובכדי שכל אחד יוכל להזמין אוכל או לאכול במקום כלשהו ללא חשש של כשרות לא מספקת.

אם כך, כאשר מדובר במקפידים בדיני כשרות ואף מחמירים בהן, בין אם מדובר בעדות אשכנז או בעדות המזרח- כאשר יזמינו הם אוכל לשבת הרי שהם יזמינו אוכל מוכן לשבת כשר למהדרין. כך גם הם לא ידאגו מההכשר של האוכל וכל אורח שיגיע אליהם יוכל לאכול ללא חשש של כשרות וליהנות מארוחה טעימה ומספקת ולעשות את מצוות סעודת השבת.


אולי יעניין אותך קייטרינג לחתונה בשטח