סיפור שקרה לי לפני כמה שבתות שבטוח חלקכם יוכלו להזדהות איתי.

אנחנו משפחה שומרת מסורת שמפרידה בין בדר ולחלב ובכללי שומרת כשרות בבית ובחוץ. בת דודתי בשנים האחרונות התחזקה בדת והתחתנה עם איש דתי ושניהם ביחד מתחזקים ומתקרבים לדת. הכל טוב ויפה ואפילו מבורך וכשההורים שלי הזמינו אותם אלינו לשבת שמחנו שנוכל לארח את הזוג הצעיר לסוף שבוע שלם. אימי התחילה בתכנון האוכל ומה נכין ואז בת דודתי הסבירה לה שלא יוכלו לאכול מהאוכל שאימי מבשלת שהרי הם שומרים כשרות בד"צ העדה החרדית ולכן יש צורך להזמין אוכל מוכן לשבת בד"ץ.

 


לא לבשל לשבת?

התגובה הראשונה של אימי היתה- מה ? שאני לא אבשל? אני מארחת את המשפחה שלי ואת האחיינית האהובה שלי ואת בעלה הצדיק ואני לא אכין להם מהמטעמים שלי? אני לא אבשל למשפחה שלי בשבת אלא אלך ואקנה אוכל מוכן לשבת? ולא סתם אוכל אלא אוכל מוכן לשבת בד"ץ? מי ישמע כזה דבר???

אבל אחרי שנרגעה הבינה שיש פה יתרון מאוד גדול- קודם כל היא לא תצטרך לעבוד קשה לפני שבת . נכון, זו אף פעם לא היתה בשבילה ממש עבודה כי היא תמיד אהבה ואוהבת לבשל עבור המשפחה הקרובה ועבור המשפחה הנרחבת אבל כשאת מארחת אנשים אצלך בשבת מעבר למשפחה שלך תמיד צריך לבשל יותר ולדאוג ליותר אוכל. אז מראש- היא צריכה הפעם לעבוד פחות כי היא צריכה רק לדאוג לשתייה.

לא צריך לחשב כמויות, לדאוג שיהיה אוכל למקרה שהשכנים או חברים או משפחה יבואו לבקר פתאום בסיבוב של שבת, לא צריך לדאוג שלכולם יש מספיק ושלכולם טעים- כל מה שצריך זה להזמין מראש אוכל מוכן לשבת הקרובה.

אז אחרי שהיא הבינה שזה דווקא יתרון לא לבשל ולו לשבת אחת ושהאורחים שלה לרגע לא יחשבו שהיא לא מארחת למופת, התחלנו לברר בין מכרים וגם לחפש ברשת איפה אפשר לקנות אוכל מוכן לשבת בד"ץ בכמות שאנחנו צריכים ואת המאכלים שאנחנו רגילים לאכול בשבת שמתאימים לנו ולכל האורחים בכדי שלא יהיה מישהו רעב שלא אוכל את האוכל ולא יהיה שבע במהלך השבת- בעיקר האחים הקטנים המפונקים שלי שלא אוכלים שום מאכל שלא אמא שלהם הכינה…

בסוף מצאנו כמובן חברה טובה שמכינה את האוכל ואפשר לאסוף בשישי בבוקר בקופסאות- הכל כשר בד"ץ בדיוק כמו שבת דודה שלי ביקשה, כולל כלים שסידרנו במיוחד לארוחה, כל הארוחות סודרו מראש האוכל היה טעים במיוחד אמא שלי אירחה ונחה והיתה נינוחה ויכלה ליהנות מהשבת- כמו שצריך!


אולי יעניין אותך קייטרינג לחתונה קטנה